+ ارزیابی زیست محیطی جاده ها حل شد

مصوبه مورخ 29 فروردین 89 هیئت وزیران که بنا به درخواست وزارت راه وترابری  در تاریخ 14 اردیبهشت ماه 89 به دستگاههای ذیربط ابلاغ شده ،مقرر نموده که :
"انجام مطالعات ارزیابی پیامدهای زیست محیطی برای کلیه طرحها وپروژه های راهسازی وزارت راه وترابری  در مرحله امکان سنجی ومکانیابی الزامی است"
این بند به عنوان یک تبصره  به آئین نامه اجرائی ماده 105 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی اضافه شده است.با قبول اینکه اگر سازمان حفاظت محیط زیست مسئول وارزیاب طرحهای زیست محیطی باشد.مشکل جاده سازی تو این مملکت حل شده وجای نگرانی نیست البته به شرط ها وشروط ها مثلن اگر قرار شد در غالب اصل 44 امور ارزیابی را محیط زیست به بخش خصوصی واگذار کند، آنوقت بخش خصوصی پسر خاله مادری پیمانکار اداره راه در نیاید یا اینکه سازمان محیط زیست اگر خودش خواست این ارزیابی رو انجام بده یه چند تائی متخصص استخدام کنه تا این کار انجام بشه وضمنن موقع اجرای جاده مواظب باشند تا پیمانکار یواشکی تخلف نکنه یعنی 24 ساعته یکی باید این جاده سازها رو بپاد.

جالب است چون خود وزارت راه درخواست کننده این مصوبه بوده نشان از علاقه وزارت راه در اجرای ارزیابی های زیست محیطی دارد لذا باید این حرکت را به فال نیک بگیریم وسعی کنیم دیگر وزارتخانه ها هم از ایشان یاد بگیرند که کار ارزیابی زیست محیطی انجام بدهند.بقیه کارها هم که طبق اصل 44 به بخش خصوصی! واگذار میشه وبخش دولتی هم فقط نظارت عالیه! خواهد داشت.اونوقت تند تند مثل سدهایمون میتونیم جاده بسازیم یا برعکس مثل جاده هایمون سد بسازیم.ضمنن این عکس پایینی قبل از ابلاغ مصوبه مذکور هنگام ساخت جاده 3000 توسط امیر خان انداخته شده البته شاید کلک سینمائی باشه شاید هم کار فتوشاپی شاید هم ماشین امیر سنگین بوده این حادثه رو درست کرده در هر صورت ربطی به مصوبه نداره.اگر هم داشته باشه به محیط زیست ربط نداره چون اون ارزیابیشو انجام داده واین وزارت راه بوده که کوتاهی کرده نه ببخشید پیمانکار وزارت راه کوتاهی کرده.

نویسنده : مهرداد مسیبی ; ساعت ۳:٥۱ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٩
تگ ها: محیط زیست
comment نظرات () لینک


عناوین مطالب وبلاگ طبیعت ایران

» ::